‘Inventive in its simplicity is a good way to describe this book. Hold That Thought plays with movement and perspective – two things central to artist Johannes Langkamp’s videos and kinetic sculptures. But then translated for the – still – setting of a book. The artist often makes artworks that are bound to a specific location, which means the decision here to view the book as a space results in a strong concept. Here too, we are dealing with a ‘site-specific’ work: the central section houses a hand-folded pop-up, an intimate and surprising gesture. The jury were impressed by how the slight transparency of the paper transmits the idea of movement and standing still. As the illustrations on previous pages shine through, we get a sensation of movement through the pages, while at the same time it feels as if we are holding onto something: hold that thought. The printing in alternating full colour and black-and-white pages was initially the result of financial necessity, the makers have written. Here, necessity has truly proven the mother of invention: this provides a pleasing rhythm, guiding the reader’s attention. Using simple means, a convincing translation has been made of the artist’s spatial, kinetic work.’
jury report Best Dutch Book Designs on the book design for ‘Hold That Thought’, 2022
‘[…] Lay-out en functie vinden elkaar.’
jury report Mooi Marginaal 8 on the design for ‘As We Float’, 2022
‘I am a huge fan of Johannes Langkamp’s work and am so glad to see you made a book on and with him. The cover typography is strong, I’d certainly pick this up in a store.‘
Stefan Sagmeister on ‘Hold That Thought’, 2022
‘Het boek ‘Once upon a time… the observations of Hillegon Brunt’ is bovendien een prachtige samenwerking tussen vormgever Art Collart en Brunt. Hierin zijn allerlei getekende, gebeeldhouwde en gefotografeerde fragmenten uit het werk van Brunt naast elkaar geplaatst om zo tot verrassende beeldrijmen en observaties te leiden. Er wordt een verhaal vertelt, met personage en poëzie, zonder dat er een woord te lezen valt.’
Renske Bakker, Leeuwarder Courant, 2019
‘Van sommige projecten kan je niet anders dan blij worden. […]
Art Collart maakte van het manuscript [van Noëlle Cuppens] een kloek boekwerk. Hij zette met veel zorg de meertalige inleiding en het nawoord in de speelse, opvallende Odile-letter.’
jury report Mooi Marginaal 6 on ‘C’est Tout’, 2017
‘[…] Daar ontvouwt zich de grootste kracht van het boek. Die is gelegen in de brutale manier waarop beelden en kopregels rechts over de snee heen lopen naar de volgende spread en zo een element van beweging in het boek brengen dat in veel boeken over theater zo node gemist wordt. […]’
jury report The Best Dutch Book Designs on ‘A Love Story’, 2014